قرارداد اجاره

وكيل و دفتر وكالت و مشاور حقوقي

قرارداد اجاره

۱۷۸ بازديد

يكي از مهم ترين قرارداد ها تنظيم اجاره نامه ميباشد. اجاره نامه ميتواند براي هر ملكي اعم از خانه، مغازه، باغ، گاراژ و... باشد. افراد با بهره گيري يكسري نكات و اصول در زمينه قرارداد ميتوانند از اين چاقوي دو لبه به نفع خود استفاده كنند و حقشان در شرايط بحراني پايمال نشود. البته در اين مواقع ميتوان با مراجعه به يك دفتر وكالت و مشاوره باسابقه در اين راه مطمعن تر قدم برداشت.
در درجه اول بايد گفت كه براي تنظيم قرارداد اجاره نياز به حضور در بنگاه و دفتر املاك نيست، افراد ميتوانند يك قرار داد خوب را با رعايت اصولي كه در ادامه خواهيم گفت، مابين خود منعقد كنند.

در تنظيم قرارداد اجاره، مالك ملك را موجر مينامند، كسي كه ملك را اجاره ميكند را مستاجر منامند و همينطور خود ملك را مورد اجاره مينامند.
در تنظيم قرارداد، مشخصات طرفين با آدرس كامل و شماره تماس ذكر مي شود و سپس مشخصات ملك به طور كامل با تمام وسايلي كه در آن به امانت به دست مستاجر سپرده مي شود هم بايد ذكر شود. بهتر است در قرارداد كليه خصوصيات ملك از جمله داشتن پاركينگ، انباري، راه رفت و آمد و هر امتياز ديگر كه براي ملك است ذكر شود.
مورد بعدي كه بايد در قرارداد ذكر شود مدت اجاره است كه مي تواند هر بازه زماني باشد از يك ساعت تا 99 سال، در اجاره بايد حتما مدت اجاره ذكر شود، در غير اينصورت اجاره باطل ميباشد. مستاجر مي تواند مورد اجاره را به فرد ديگري اجاره دهد مگر اينكه در قرارداد خلاف آن ذكر شده باشد.

به علاوه بايد در قرارداد زمان تحويل مورد اجاره تعيين شود كه طرفين با امضاي آن قرارداد به آن پايبند باشند تا به مشكلات و طرح شكايت نرسد. البته در اين مواقع با مشاوره گرفتن از وكيل پايه يك دادگستري ميتوان از صدمه ديدن مال و زندگي جلوگيري كرد. ناگفته نماند كه دفتر وكالت ما با وكلاي خبره و مجرب ميتواند در امر و جايگاه مشاور حقوقي تكيه گاهي محكم براي شما عزيزان باشد.

تنظيم درست قرارداد اجاره

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.