دفتر وكالت تهران

وكيل و دفتر وكالت و مشاور حقوقي

دفتر وكالت تهران

۱۶۸ بازديد

وكالت يكي از عقود بسيار رايج ميباشد، كه امروزه در صحنه‌هاي اجتماعي، اقتصادي و در بانك‌ها استفادۀ زيادي دارد. وكالت عقد است و در نتيجه آن نياز به ايجاب موكل و قبول وكيل دارد.

مورد وكالت بايد امري باشد كه به موجب قانون يا طببعتاً در انحصار شخص نباشد مثل وكالت در مجلس معامله كه بايد خودش عمل نمايد و نمي‌تواند ديگري را وكيل نمايد و ديگر اين‌كه خود شخص موكل بتواند آن را انجام دهد، براي مثال شخص ورشكسته كه از دخالت در اموال ممنوع است نمي‌تواند در مورد آن به ديگري وكالت دهد. موكل بايد تمام تعهداتي را كه وكيل در حدود وكالت خود كرده است انجام دهد، موكل بايد تمام مخارجي كه وكيل براي انجام وكالت نموده است را بدهد، موكل بايد اجرت وكيل را بدهد مگر اينكه در عقد وكالت طور ديگري مقرر شده باشد.

با توجه به اينكه اقامه دعوي حقوقي و يا كيفري نسبت به هر موضوعي معمولاً يكبار قابليت طرح را دارد مگر موضوعات و يا مواردي كه از اين قاعده مستثني هستند لذا كسب اطلاعات لازم از طريق مشاوره حقوقي و يا انتخاب وكيل دادگستري در اقامه دعوي و يا دفاع در قبال دعوي مطروحه مي تواند در حل مشكلات بوجود آمده مفيد باشد، البته مشاوره با وكيل فقط مختص بروز مشكلات حقوقي نبوده و حتي قبل از اقدام به امري و پيش آمدن مشكلات، مي توان با وكيل مشاوره داشته و علاج واقعه را قبل از وقوع نمود.
وكيل نمي‌تواند براي انجام كاري كه به او واگذار شده ديگري را وكيل نمايد، ولي اگر موكل به او اجازه داده باشد كه وكيل بگيرد، ‌به هر طوري كه به او دستور داده مي‌تواند رفتار نمايد. در وكالت لازم نيست صيغه‌ي آن را بخوانند، و اگر انسان به ديگري بفهماند كه او را وكيل كرده و او هم بفهماند قبول نموده، مثلاً مال خود را به كسي بدهد كه براي او بفروشد و او مال را بگيرد وكالت صحيح است. حقوق محيط زيست، حقوق حمل و نقل، حقوق بشر، حقوق نفت و گاز نيز از ديگر زمينه هاي فعاليت وكلا مي باشد كه هر وكيلي پس از فارغ التحصيلي با توجه به رشته تحصيلي خود و نياز بازار كار و عوامل ديگر جذب يكي از زمينه هاي تخصصي فوق خواهد شد.

وظايف دفتر وكالت
-مشاوره به مراجعان در خصوص موارد قانوني
-حضور در دادگاه به عنوان نماينده موكل خود و دفاع از آنها
-تهيه پيش نويس ها، قراردادها و نامه ها براي درج در پرونده و پيشبرد امور حقوق و قضايي موكل خود
-جستجوي موارد مشابه قبلي براي تسهيل كار پرونده جاري در دست
-جمع آوري و نگهداري از مستندات و مدارك مربوط به پرونده براي ارائه به دادگاه جهت دفاع از موكل خود
-شركت در جلسات و مذاكره ها به منظور كشف اطلاعات بيشتر، بررسي بيشتر پرونده و يا ارائه توضيحات يا دلايل و مدارك به ذي نفعان
-ارائه مدارك و شواهد به دادگاه و دفاع از موكل

دفتر وكالت تهران

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.