وكيل حقوقي

وكيل و دفتر وكالت و مشاور حقوقي

وكيل حقوقي

۱۷۸ بازديد

وكيل حقوقي كسي است كه به جاي موكل (كسي كه وكيل حقوقي را انتخاب مي كند و به او وكالت مي دهد) كارهايي را كه خود موكل اهليت انجام آنها را دارد را بر عهده مي گيرد. اگر وكالت با سند عادي (غيررسمي) و يا سند رسمي (تنظيم شده در دفتر اسناد رسمي) داده شود، براي انجام امور اداري يا انجام معاملات قابل استفاده است. اما با وكالت تنظيمي در دفاتر اسناد رسمي نمي توان از جانب شخص حقيقي يا حقوقي به طور مستقيم به دادسراها و دادگاه ها مراجعه و موضوع وكالت را انجام داد. اما مي توان در وكالت رسمي حق انتخاب وكيل دادگستري را هم گنجاند.

انتخاب وكيل دادگستري آزادانه از سوي هر شهروند يا اشخص حقوقي از ميان وكلاي دادگستري انجام مي شود و رابطه ميان وكيل و موكل با تنظيم و امضاي وكالتنامه ( به صورت فرم قرارداد چاپي كه كانون وكلا در اختيار وكلا قرار مي دهد) و تعيين حق الزحمه وكيل آغاز مي شود. وكلاي دادگستري ايران به موجب قوانين همتراز با قضات دادگستري و هم شان آن ها در انجام وظيفه هستند. بنابراين نبايد به آن ها توهين يا بي احترامي شود. وكيل دادگستري نمي تواند همزمان، وكالت شخصي را كه طرف دعوي موكل اوست به عهده بگيرد و بايد صلاح و غبطه موكل را رعايت كند.

در صورت بركناري وكيل حقوقي، بايد تمام حق الوكاله به وي پرداخت شود مگر طرفين توافق ديگري در اين باره داشته باشند. وكيل و دفتر وكالت ما در عرصه حقوقي ميتواند: چك و سفته، مطالبات مالي و موارد ديگر حقوقي را انجام دهد.

وكيل حقوقي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.