وكيل كيفري

وكيل و دفتر وكالت و مشاور حقوقي

وكيل كيفري

۱۷۵ بازديد

دعواي كيفري، مربوط به عملي است كه براي مرتكب آن، دادگاه مجازات تعيين مي‌كند.

– هيچ عملي جرم نيست مگر آنكه قبلاً از طرف قانونگذار تعريف شده باشد. ‌
– هيچ مجازاتي ممكن نيست مورد حكم قرار گيرد مگر آنكه قبلاً از طرف قانونگذار براي همان جرم وضع شده باشد.
– هيچ محكمه‌اي صالح براي رسيدگي به جرمي نيست مگر آنكه قانون، صلاحيت آن محكمه را براي رسيدگي به آن جرم به رسميت شناخته باشد.
– هيچ حكمي از محكمه صالح عليه متهمي صادر نخواهد شد مگر پس از رسيدگي و محاكمه، آن هم با شرايط پيش بيني شده در قانون.

بسياري از پرونده هاي شكايت‌هاي كيفري حتي با پس گرفتن شكايت از طرف شاكي هم بسته نمي شوند (مثل شكايت در مورد رشوه، قتل، زنا و.. ). براي دعوت كردن طرف شكايت كيفري (متهم) به دادگاه برگه اي بنام احضاريه براي او فرستاده مي‌شود ولي براي دعوت كردن طرف شكايت حقوقي (خوانده) از ورقه اي بنام اخطاريه استفاده مي‌كند. از ويژگي هاي قانون جديد آئين دادرسي كيفري آن است كه قاضي كيفري را از ابتدا به حقوق طرفين امر جزايي و دادرسي منصفانه توجه مي دهد. وكيل كيفري در اين مسير مي تواند با تذكرات بجا و هوشمندي خود، شاكي يا متهم را با حقوق قانوني خود آشنا سازد و مانع خروج قاضي كيفري از مسير درست و قانوني شود.
وكيل دادگستري و به ­خصوص وكيل كيفري موفق كسي است كه از ذكاوت و تيز هوشي ذاتي يا اكتسابي بهره مند باشد. بدون ذكاوت و تيزهوشي هيچ رمزي را نمي توان گشود و هيچ سختي و بسته اي را نمي­توان شكافت و از هيچ علم و تجربه اي نمي توان بهره گرفت. وكيل دادگستري و به خصوص، وكيل كيفري، هر روز با رمزها و سختي ها روبرو است و بر تجربۀ خود مي افزايد. آميخته اي از ذكاوت و علم و تجربه وكيل كيفري را ممتاز مي كند و رجوع به او حاصل اين امتياز است و اميدها را به سوي خود مي خواند.

وكيل كيفري

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.