مرد در خانواده

وكيل و دفتر وكالت و مشاور حقوقي

مرد در خانواده

۱۴۸ بازديد

در اين مقاله در مورد حقوق مرد در خانواده صحبت ميكنيم. حقوقي كه قانون حد و مرزي براي آن تايين كرده است. ولي گفتني است كه نقص و ايراداتي هم وجود دارد، چراكه در بعضي شرايط قانون روشن و واضحي وجود ندارد.

لازم به ذكر است كه در كشور در بحث حقوق خانوادگي، آئين دادرسي درست و مناسبي وجود ندارد و از همان حقوق مدني براي بررسي اعضاي خانواده استفاده ميشود. ناگفته نماند كه همين روشن نبودن قانون در بسياري از موارد خانوادگي موجب سلب آرامش در خانواده شده و حتي بعضي از مردان را بسوي خود راي بودن و اعمال خشونت به همسران خود ميكند.
مساله سكوت در مورد حقوق و مسائل خانواده فقط به قانون و دادگاه خلاصه نميشود همين مساله در عرصه جامعه و اينتر نت هم مشهود است و عموم مردان ايراني حاضر نيستند مسائل و مشكلات خانوادگي خود را كه از قانون ناشي شده مورد نقد و انتقاد قرار دهند و به قوانين ناقص اعتراض كنند .
علت اصلي تغيير نكردن قانون مربوط به خانواده و اصلاح بعضي از قوانين هم همين سكوت كارشناسان و افراديست كه حقوقشان در موضوع خانواده دستخوش بي عدالتي بوده است.
بايد گفت كه در بعضي موارد نياز به مشاوره حقوقي بوده و شما عزيزان ميتوانيد با عضويت در انجمن سايت به طور مستقيم از وكيل پايه 1 دادگستري مشاوره نماييد.

اينكه حقوق مرد بيشتر از زن است، به اين معناست كه نيازهاي آن بيشتر از زن است، لذا اگر زني در مورد حقوق شوهرش غفلت كند، لطمه بيشتري به او وارد شده است. اينكه مرد حق بيشتري دارد به اين خاطر است كه نيازهاي او در خانواده بيشتر از زن است به همين دليل، زن‌ها بايد بيشتر از مردها حق همسر خود را رعايت كنند.
طبق قانون مرد در خانه 3 مسئوليت مهم را بايد ايفا كند:
مرد بايد در امور خانوادگي با همسرش مشاركت داشته باشد
آسايش خانواده را تامين كند
نفقه بپردازد

مرد مي‌تواند با تحقق هر يك از اين 7 شرط، زير عقد ازدواج را بر هم بزند، ناگفته نماند كه اين شرايط زير بايد در هنگام عقد در زن وجود داشته باشد، نه بعد از ازدواج پديد آيد:
زماني كه همسر دچار جنون دائمي يا ادواري شود
زمينگيري
جذام
نابينايي از هر دو چشم
پيسي
اِفضاء (نوعي بيماري زنانه)
قَرَن (نوعي بيماري كه مانع نزديكي مي‌شود)

لازم به ذكر است كه موارد و قوانين متعددي وجود دارد كه ميتوانيد با يك مشاور حقوقي مجرب مشورت كرده و قطعا دفتر وكالت ما ميتواند گزينه مناسبي براي شما باشد.

جايگاه قانوني مرد در خانواده

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.