وكيل

وكيل و دفتر وكالت و مشاور حقوقي

وكيل

۱۷۳ بازديد

وكيل كسي است كه از طرف شخص ديگري چه حقوقي و چه حقيقي، به موجب اجراي عقد وكالت براي انجام كاري مأمور و نايب موكل خود مي‌شود. وكيل به مشتريان خود مشاوره حقوقي مي دهد و در برخي موارد به عنوان نماينده آنها در مسير حقوقي و قضايي عمل مي كنند.

وكيل ياري دهنده عدالت است. وكلا پيوسته نقش برجستهاي در اجراي عدالت داشته اند و از همين رو اختياراتي به آنها داده شده و تكاليفي بر عهده آنها گذاشته شده است. محاكم نميتوانند نسبت به وكيل از آن جهت كه نمايندگي موكل را بر عهده گرفته و به او ياري ميرساند بي تفاوت باشند يا حتي او را طرف دعوا بشمار آورند. بلكه در راه وظيفه اجراي عدالت كه قانون به او داده است وكيل را بايد در هيات دادگستري همكار خود بدانند. پيرو اين ويژگي كه براي وكيل شناخته شده تكاليف و حقوقي نيز براي او ايجاد شده است. حق اين كه دادگاه اظهارات او را هر اندازه كه براي بيان مدافعاتش لازم باشد بشنود. در محدوده مقررات حاكم بر حوزه قضايي ميتواند دستمزد خود را دريافت نمايد. حق دارد طرز به كارگيري وقت خود را تنظيم كند و مثل يك محكوم به اعمال شاقه از يك دادگاه به دادگاه ديگر نرود و از يك جلسه بازپرسي به جلسه كارشناسي نشتابد بلكه امكان آن را داشته باشد وقت خود را طوري تقسيم كند كه بتواند از حقوق موكلش دفاع كند.

وكيل دادگستري نبايد مسؤوليت هايش را از ياد ببرد و حق ندارد براي سوء رفتارهايي كه امروزه در خيلي از اعضاي جامعه ي وكلا مشاهده مي شود، مظلوم نمايي و فرافكني بكند، ولي واقعيت اين است كه او براي انجام مطلوب وظايفش، نظام تقنيني برآمده از انتخابات آزاد كه بر مصوبات اش واقع بيني، خرد جمعي و احترام به حقوق شهروندي حاكم باشد، لازم دارد. نظام قضايي مستقل، پاك و متخصص لازم دارد. نظام صنفي جامع، كارآمد و قاطع لازم دارد. اين ها اصلي ترين امكانات و ابزار دفاع مطلوب از حق و اجراي عدالت از سوي وكيل دادگستري به شمار مي روند.

وكيل ما با دارا بودن 12 سال سابقه كار در عرصه هاي مختلف اعم از حقوقي، كيفري، خانوادگي و ملكي ميتواند بهترين گزينه براي شما عزيزان باشد. شما ميتوانيد با تماس با دفتر وكالت ما جهت اخذ نوبت براي مشاوره رايگان اقدام نماييد.

وكيل

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.